poniedziałek, 13 kwietnia 2020

100# "Skandal" PRZEDPREMIEROWO



Tytuł: Skandal 
Autor: Katarzyna Nowakowska 
Rok wydania: 14.04.2020 
Wydawnictwo: Wydawnictwo Burda Książki 
Liczba Stron: 275 


Opis:

Jako K.N. Haner rozpaliła wyobraźnię tysięcy Polek. Teraz pisze pierwszą powieść pod własnym nazwiskiem!

ONA przyzwyczaiła się do spełniania oczekiwań innych. ON zawsze dostaje, to czego chce.

ONA jest żywiołową, lubianą przez wszystkich córeczką tatusia milionera, która – gdy światła gasną – zamienia się w prawdziwą femme fatale.

ON jest wycofanym, gburowatym i nudnym angielskim arystokratą.

Na pierwszy rzut oka różni ich wszystko. Łączy? Niewytłumaczalne napięcie i… tajemnice. Ale czy wypada, żeby Julia uwiodła najważniejszego klienta swojego ojca?

Skandal wisi w powietrzu…


Recenzja:

„ – Nie poznaję cię, Jula.
Co w ciebie wstąpiło? – zapytał z zachwytem.
- Diabeł. – Mrugnęłam do niego i skupiłam się na prysznicu.” 

Przychodzę dzisiaj do Was z książką, którą skończyłam czytać przed świętami i uważam, że zawojuje rynek wydawniczy. Czy wywoła skandal, czy raczej, co jest bardzo prawdopodobne, zostanie ciepło przyjęta przez czytelników zobaczymy już niedługo, a książka, którą mam namyśli, to „Skandal” autorstwa Katarzyny Nowakowskiej, którą większość z Was może kojarzyć, jako K.N. Haner. „Skandal” jest pierwszą książką, którą autorka postanowiła wydać pod swoim nazwiskiem i co jest równie ważne otwiera on cykl o młodej bizneswoman. Przeczytałam już trochę powieści autorki, ale mogę Wam z ręką na sercu powiedzieć, że „Skandal” jest zupełnie inny i zgodzę się ze zdaniem napisanym na okładce – to najlepsza książka autorki, jaka wyszła spod jej pióra.

- Ty jesteś piękna i prawdziwa. – James podszedł i kucnął obok mnie.
- Jak ty coś powiesz… - Zakryłam oczy,
bo nie spodziewałam się komplementu.
- To co?
- To nogi mi miękną.” 

Główną bohaterką „Skandalu” jest Julia, młoda kobieta, która pracuje w rodzinnej firmie. Na co dzień przyjmuje klientów i pomaga im zaplanować wyjazd, rezerwuje loty, apartamenty w hotelach i wiele innych rzeczy. Jednak pewnego dnia ojciec zleca jej zajęcie się klientem, który miał przypaść starszej siostrze Juli, Idze. Niezbyt zadowolona z tego dziewczyna udaje się na spotkanie, na którym ma styczność z małomównym, tajemniczym i gburowatym Anglikiem. Spotkanie nie przebiega według myśli kobiety, czym jest załamana i wraca do domu z zamiarem poproszenia ojca, aby dawał jej innych klientów lub najlepiej zmienił jej stanowisko. Podczas kolacji rodzinnej znowu sprawy toczą się swoim biegiem wbrew zamiarom Juli. Dziewczyna dowiaduje się, że od tej pory będzie współpracować z mężczyzną, który budzi u niej przerażenie. W dodatku na dniach dowiaduje się, że ma z nim wylecieć na trzy miesiące do Nowego Jorku. Czy Julia podoła zadaniu? Co się stanie, kiedy ta dwójka będzie zdana tylko na siebie? Czy ich relacje wywołają SKANDAL?

„-Wzięła go za kelnera! – wypaliła Iga, a ojciec się roześmiał.
- Tak, mówił mi o tym. Rozbawiłaś go – przyznał. 
Że co?
- Rozbawiłam? – zapytałam z niedowierzaniem.” 

Czytając najnowszą pozycję, która wyszła spod pióra autorki, byłam zaskoczona i szczerze powiem, chyba żadnej książki K.N. Haner nie czytało mi się z taką przyjemnością jak książkę Katarzyny Nowakowskiej. Pogrążając się w lekturze widać, że ta książka jest dojrzalsza, napisana z profesjonalizmem, przemyślana i dopracowana. Pomimo że książka jest krótka, to ja miałam wrażenie, że już teraz czytam całą serię, a to dopiero pierwszy tom! I pomimo że w pewnym momencie już się domyślałam co w trawie piszczy, to czytałam z zapartym tchem do ostatnie strony. Kreacja bohaterów jest świetna. Każdy, najdrobniejszy nawet szczegół został przemyślany. Bardzo spodobał mi się kontrast pomiędzy siostrami. Starsza Iga, podchodziła z profesjonalizmem i dystansem do pracy, a Julia tego nie rozumiała. Tłumaczyła to sobie nawet, że siostra jest zgorzkniała przez lata samotności, ale to właśnie Julia, a nie Iga doprowadziła do tytułowego Skandalu, zawierzając swoim uczuciom.

Ukazanie głównej bohaterki, która można powiedzieć dopiero wkracza w świat biznesu i próbuje niczym zbuntowana nastolatka zagrać starszej siostrze oraz ojcu na nosie idealnie to pokazuje. Niektóre decyzje dziewczyny były takie, że chwytałam się za głowę i chciałam potrząsnąć główną bohaterką, ale co najważniejsze, to zachowanie nie irytuje, a ukazuje właśnie charakter i próbę odnalezienia się w roli, w jakiej rodzina oczekiwała by od kobiety.

Nowa powieść Katarzyny Nowakowskiej przedstawia okrutny świat biznesu, w którym nie ma miejsca na miłość, nawet tę rodzinną, a za naiwność i nieumiejętność grania w całej tej farsie może bardzo boleć. Polecam tę historię szczególnie fankom romansów oraz powieści obyczajowych, które obowiązkowo muszę sięgnąć po tę pozycję.

Za możliwość przeczytania dziękuję autorce oraz Wydawnictwu Burda Książki 😊.



13.04.2020
Alpha

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

128# "Odlecimy stąd"

Tytuł: Odlecimy stąd Autor: Anna Dąbrowska Rok wydania: 17.03.2020 Liczba Stron: 332 Wydawnictwo: Wydawnictwo Novae Res  Opis: Dziewiętnasto...