poniedziałek, 27 stycznia 2020

80# "Na Krawędzi. Pocałunek Ciemności"



Tytuł: Na krawędzi. Pocałunek ciemności
Autor: Kamila Malec
Rok wydania: 17 kwietnia 2019 
Wydawnictwo: Wydawnictwo WasPos 
Liczba Stron: 242 

Opis:

Joanna wiedzie z pozoru normalne i spokojne życie u boku ukochanego męża. Nie spodziewa się, że wyjazd w góry, który otrzyma od Kuby w prezencie urodzinowym, na zawsze odmieni ich życie. To, co było pewne staje się wielką niewiadomą, a ona sama nie wie już do końca kim jest, bowiem budzą się w niej moce, o których nie miała pojęcia. Na dodatek ukochany zostaje porwany do czyśćca i tylko ona jest osobą, która może go uratować.

Kobieta przekracza granicę światów i z pomocą rajskiej Ewy rusza na spotkanie z nieznanym, aby ratować swoją miłość. Czy będzie miała tyle odwagi by stawić czoła zaświatom, których każdy się boi?

Tu niczego nie można być pewnym, a legendy stają się rzeczywistością.


Recenzja:

Ostatnio recenzowałam dla Was debiut mojej znajomej po piórze i dzisiaj przychodzę do Was z taką samą sytuacją, lecz zamiast romansu, skupiam się na historii fantasy. Mam na myśli tutaj książkę, która ukazała się w zeszłym roku i jest pierwszym literackim dzieckiem Kamili Malec, które ukazało się drukiem. Nie będę ukrywać, że odkąd tylko zobaczyłam okładkę, bardzo chciałam przeczytać tę książkę. Krąży powiedzenie, że nie ocenia się książki po okładce, ale w tym wypadku przyznaję się do winy, zachęciła mnie właśnie okładka, a raczej to co się na niej znajduje. Mowa tutaj o anielicy, a jak niektórzy z Was, co śledzą moje wpisy, wiedzą, że sama popisuję i również czeka mnie debiut, to właśnie moja przygoda z pisaniem rozpoczęła się od fantasy, w którym jest anielica. Dlatego kiedy zobaczyłam grafikę, już byłam kupiona. Jakie wrażenia zrobiła na mnie debiutancka historia Kamili Malec? Zobaczcie poniżej 😉

„Każda podjęta decyzja pociąga za sobą kolejną i kolejną.
To nasze małe domino, i tylko od nas zależy, 
w którą stronę potoczą się jego losy.” 

Historia rozpoczyna się, w momencie, kiedy czarownica o potężnej mocy pragnie się jej wyzbyć w imię miłości. Dopóki tego nie zrobi los jej ukochanego jest w niebezpieczeństwie. Pojawiają się Piekielne Ogary, wysłane przez samego boga podziemi Welesa. Joanna nie zamierza czekać bezczynnie ani też porzucać swojej miłości. Woli wyzbyć się magii i żyć u boku mężczyzny, którego pokochała. Najpotężniejsza Trójka niechętnie przystaje na jej prośbę i dokonuje niemożliwego. Stawia barierę w jej umyśle, pozbywając jej wspomnień oraz magicznych umiejętności. Istnieje jednak pewien warunek. Nigdy więcej nie może wrócić do miejsca owianego legendą, w którym pozbawioną ją wspomnień. Nigdy więcej nie może postawić stopy na pewnym szlaku w górach, w miejscu, które nazywano „Złotym Widokiem”. Jeśli to zrobi wszystko, co pokochała znajdzie się w niebezpieczeństwie.

„Człowiek nie docenia tego, co ma blisko do chwili,
kiedy nagle tego zabraknie.” 

„Na Krawędzi. Pocałunek Ciemności” jest pierwszą częścią cyklu, w którym autorka nie tylko nawiązuje do słowiańskich wierzeń, ale również do miejscowych legend. Jeśli lubicie takie klimaty, to myślę, że ta cieniutka książka może wam się spodobać. Mi osobiście bardzo spodobała się postać Ewy, Pierwszej Kobiety, którą autorka umieściła w swojej historii. Może trochę to dziwne, ale skojarzyła mi się z jedną z bohaterek z „Diabelskiej Trylogii” Katarzyny Bereniki Miszczuk. Za kreację tej bohaterki duże brawa.

Jedyne co trochę mi kulało w tej historii, to styl autorki, ale wiem, że każdy autor z czasem wyrobi się, a Kamila Malec ma naprawdę duży potencjał i osobiście czekam na kontynuację tej historii, ponieważ jestem bardzo ciekawa dalszych przygód Joanny!

Za możliwość przeczytania dziękuję bardzo autorce, która zorganizowała booktour 😊.


Alpha
27.01.2020

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

128# "Odlecimy stąd"

Tytuł: Odlecimy stąd Autor: Anna Dąbrowska Rok wydania: 17.03.2020 Liczba Stron: 332 Wydawnictwo: Wydawnictwo Novae Res  Opis: Dziewiętnasto...