czwartek, 28 maja 2020

119#"Obóz jeździecki dla dorosłych"



Tytuł: Obóz jeździecki dla dorosłych 
Autor: Elżbieta Pragłowska 
Rok wydania: 06 maja 2020 
Wydawnictwo: Wydawnictwo Borgis 
Liczba Stron: 152 

Opis:

Julia, świeżo upieczona mężatka i absolwentka romanistyki, postanawia wykorzystać ostatnie wolne wakacje i decyduje się na uczestnictwo w obozie jeździeckim. Dziewczyna spełnia swoje marzenie i wyjeżdża na Mazury, by nacieszyć się ostatnimi chwilami wolności przed rozpoczęciem pracy na uczelni. Podczas wyjazdu poznaje Marka, przystojnego instruktora jazdy konnej. Między nimi od pierwszej chwili iskrzy, jednak Julia walczy ze swoimi uczuciami i próbuje oprzeć się namiętności. Czy ulegnie niezwykłemu urokowi nowo poznanego mężczyzny? Jak wakacyjny wyjazd zmieni życie dziewczyny? „Obóz jeździecki dla dorosłych” to opowieść o odkrywaniu siebie i swojej kobiecości oraz o tym, jak obezwładniające może być uczucie między dwojgiem ludzi.

Recenzja:

Julia niedawno wyszła za mąż, lecz aby na pewno jest szczęśliwa tak jak każda młoda żona powinna być? Kobieta nie jest pewna i jest zmęczona wieczną pogonią życia. Studia, dom, pisanie pracy i nowe obowiązki narzucane przez męża. Julka postanawia wyjechać na obóz jeździecki, aby odpocząć. Nie podoba się to zbytnio jej mężowi, lecz nie zatrzymuje jej, a Julka pełna obaw jedzie i już pierwszego dnia poznaje niezwykle przystojnego instruktora Marka. Od pierwszego spotkania coś zaczyna między nimi iskrzyć. Czy Julka posmakuje zakazanego owocu na wyjeździe? Czy mąż będzie przeszkodą, która ugasi jej kiełkujące uczucie do instruktora? A może postawią wszystko na jedną kartę i postanowią oddać się miłości?

To co na pewno zasługuje na uwagę w tej historii, to wszystkie smaczki związane z końmi. Naprawdę jestem zachwycona z jaką dokładnością autorka podeszła do tematu. Poczułam się, jakbym wróciła do stajni, aż na nowo zapragnęłam znaleźć się w towarzystwie koni. Z biegiem przewracanych kartek nawet Julia zaczęła mnie mniej irytować, bo na początku miałam naprawdę dosyć dziewczyny. Trochę mnie irytowała jej postawa, lecz z kolejnymi przeczytanymi linijkami coraz bardziej ją zaczynałam lubić. Co do Marka, instruktora, to nie mam chyba zdania. Stylizowany na typowego podrywacza i kobieciarza, a w pewnym momencie to mnie normalnie zirytował swoim tokiem myślenia. Na szczęście potem nadrobił. Przez historię przewija się sporo postaci, które w pewnym momencie zaczęły mi się zmywać, aż w końcu z pobocznych nikogo nie zapamiętałam. W historii nie brakuje też scen erotycznych, zresztą jak nazwa wskazywała to „Obóz jeździecki dla dorosłych” 😉

„Obóz jeździecki dla dorosłych” jest drugą książką autorki, którą czytałam i pomimo że obie mają podobną objętość, to właśnie w najnowszej powieści widać postęp, jaki autorka popełniła. Bardzo lubię obserwować, jak nasi polscy autorzy się rozwijają. Kreacja bohaterów bardzo dobrze wyszła autorce w tej książce, trochę gorzej było z chemią między bohaterami. Pomimo że od początku spotkania Julki oraz Marka jest opisywane przyciąganie, ja podczas czytania niestety tego nie czułam. Żałowałam też, że książka jest taka krótka, bo bardzo ładnie można było rozwinąć to w nieco dłuższą historię i właśnie poświęcić te parędziesiąt stron na dokładniejsze rozwinięcie wątku romantycznego. Jednak myślę, że dla osób szukających lekkiej i przyjemnej historii na wieczór, szczególnie teraz coraz cieplejszych, podczas, których można bez problemu odczuć klimat powieści, to „Obóz jeździecki dla dorosłych” będzie książką idealną. Przy tej książce można spędzić przyjemny czas relaksu, poznając historię dziewczyny, która zbyt pochopnie podjęła decyzję, a w dodatku koniec was rozbawi, a przynajmniej mnie rozbawił. :D

Za udostępnienie egzemplarza serdecznie dziękuję autorce oraz Wydawnictwu Borgis.

28.05.2020
Alpha

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

128# "Odlecimy stąd"

Tytuł: Odlecimy stąd Autor: Anna Dąbrowska Rok wydania: 17.03.2020 Liczba Stron: 332 Wydawnictwo: Wydawnictwo Novae Res  Opis: Dziewiętnasto...