niedziela, 22 lipca 2018

13# "Światło"


Tytuł: Światło
Tytuł angielski: What light
Rok wydania: 2017
Wydawnictwo: Rebis
Ilość stron: 273

~***~
"- To jak myślisz, jakie mam szanse na bardziej regularne korepetycje ze słownictwa?
(...)
- To zależy - mówię - Jak myślisz, ile jeszcze choinek kupisz w tym roku?"

Sierra co roku, miesiąc przed Bożym Narodzeniem wraz z rodziną wyjeżdża do Kalifornii, aby tam razem z rodziną sprzedawać choinki na święta, które uprawiali na plantacji w rodzinnym Oregonie. 
Dziewczyna ma szesnaście lat, chodzi do szkoły, a w wolnym czasie pomaga na rodzinnej plantacji. Wśród swoich przyjaciółek ma opinię wymagającej, co skutkuje brakiem odpowiedniego kandydata, jednak w tym roku Sierrę czeka cud Bożego Narodzenia. 

Nastolatka z jednej strony cieszy się, że wyjeżdża, gdyż święta, to jedyna okazja, żeby mogła zobaczyć swoją przyjaciółkę z dzieciństwa - Heather. Całą rodziną przyjeżdżają na Święto Dziękczynienia. Obydwie rodziny spędzają tradycyjnie czas, a przyjaciółki wymykają się do swojej malutkiej plantacji, która założyły podczas jednej wizyt Sierry w Kalifornii. Za rok będą mogły ściąć pierwsze drzewko, jednak pojawia się problem: Czy dziewczyny zobaczą się za rok?

Do zmartwień dochodzi zazdrosny pracownik, który próbuje umówić się z Sierrą, a także poznany chłopak, za którym, ciągną się plotki jego przeszłości. 
Czy Sierra stawi czoło przeciwnościom i pozwoli miłości zapukać do drzwi? 

" - To skomplikowane - mamrocze.
- Na pewno? - pytam. - A może to twoja rodzina to komplikuje?"

"Światło" jest przyjemną lekturą, napisaną lekkim językiem, przy której można się zrelaksować. Fabuła nie jest skomplikowana, a nawet można powiedzieć, że schematyczna, jednak takie schematy mi nie przeszkadzają. Spodobał mi się cały proces, jaki zachodził między nastolatkami, jak się poznawali, odkrywali przed sobą karty i podejmowali wyzwania. 

Byłam trochę zawiedziona końcówką, gdyż liczyłam na to, że autor pokaże, jak układa się między bohaterami po czasie. 

Polecam książkę na zimowe, długie wieczory, kiedy to można zakopać się w cieplutkim kocu, z parującą kawą, herbatą, czy kakao i delektować się książką. Ja niestety przeczytałam ją w maju, więc trochę urok świąt przeszedł mi koło nosa ;p 

Moja ocena: 7/10
22.07.2018
Alpha

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

128# "Odlecimy stąd"

Tytuł: Odlecimy stąd Autor: Anna Dąbrowska Rok wydania: 17.03.2020 Liczba Stron: 332 Wydawnictwo: Wydawnictwo Novae Res  Opis: Dziewiętnasto...