środa, 24 czerwca 2020

126# "30 dni"


Tytuł: 30 dni
Autor: K.C.Hiddenstorm
Rok wydania: 30.05.2020
Liczba Stron: 400 
Wydawnictwo: Wydawnictwo Inanna


Opis:

Kiedy stawką jest twoje życie, nie ma ceny, jakiej byś nie zapłacił.

Linda Hill dowiaduje się, że jest nieuleczalnie chora. Z ust lekarza padają wstrząsające słowa: zostały jej dwa miesiące życia. Zdesperowana szuka alternatywnych metod leczenia i znajduje – Fundację Ostatniej Szansy. Nayhija Mara, pracownica Fundacji, obiecuje Lindzie, że zostanie wyleczona... o ile tylko jej mąż dochowa wierności przez trzydzieści dni.

To, co z początku wydawało się banalnie proste, zmienia się w niebezpieczną rozgrywkę.
Adam Hill będzie musiał zmierzyć się z pokusą nie z tej ziemi. Nayhija nie jest człowiekiem, lecz spragnioną zemsty istotą, a Adam ma pecha znaleźć się w samym sercu misternie uknutej intrygi.

Recenzja:

Po przejściu grypy Lindzie Hill pozostał męczący i uporczywy kaszel. Jednak po trafieniu do lekarza nie zostaje uspokojona, a wręcz przeciwnie. Dowiaduje się, że ma raka w zaawansowanym stadium i pozostało jej jedynie 30 dni życia. Kobieta załamuje się i zamyka w sobie, nie wspominając nic swojemu mężowi, który może okazać się jej jedyną nadzieją i pomocą. W końcu Linda trafia na tajemniczą Fundację Ostatniej Szansy i otrzymuje umowę, na którą się zgadza i podpisuje. Czy to okaże się dobrym i jedynym wyjściem z sytuacji? Być może Linda właśnie podpisała cyrograf, który zamiast nadziei przyniesie jedynie potępienie i śmierć? Nic nie ma w tym świecie za darmo, a już w szczególności jeśli chodzi o cud. Wszystko będzie leżeć w dłoniach Lindy i Adama. Czy uda im się dotrwać do końca i wypełnić warunki zawarte w umowie? Ta historia przekona Was jak wielką moc ma miłość i uczucie w małżeństwie.

Przyznam się szczerze, że jest to moje pierwsze spotkanie z autorką i dostając książkę, która porusza temat zwątpienia, ale także miłość i wiara w drugą osobę, której się ślubowało, byłam zaciekawiona. Już od dawna interesowałam się historiami autorki i w końcu udało mi się po jedną sięgnąć. Autorka serwuje nam powieść, która zmusza nas do refleksji. Pokazuje, jak bardzo bohaterowie są wystawieni na próbę i to co mi się spodobało, to sam pomysł na historię, który zasługuje na uznanie. Jednak ja nie jestem fanką książek z gatunku fantasy zmieszanymi z powieściami erotycznymi, ale o tym za chwilę.

Tak, jak wspomniałam jest to moje pierwsze spotkanie z autorką, być może nie ostatnie, lecz na razie moja ciekawość została ugaszona. Do "30 dni" przyciągnął mnie głównie opis, gdyż niestety okładka nie przypadła mi do gustu. Mam wrażenie, że jest przesycona i nie wiem, ale mi osobiście nie pasuje do historii. Wracając jednak, sama historia spodobała mi się, pomimo że nie do końca wiedziałam na co mam się przygotować. Emocje, które odczuwali bohaterowie udzielały się podczas czytania, przez co miałam w rażenie, że ja sama uczestniczę w tej przygodzie, a nie tylko o niej czytam. Były momenty, że autorka mnie zaskoczyła, ale przede wszystkim dalej pochłaniałam strony, ponieważ ciekawiło mnie, jak się ta historia zakończy. A jak się zakończy, to będziecie musieli dowiedzieć się sami ;) 

K.C.Hiddenstorm w "30 dni" porusza niezwykle trudny temat, ponieważ prócz samej choroby głównej bohaterki, pojawia się również temat gwałtu, a także życia po tym zdarzeniu. Doskonale wiemy, że nie jedna książka porusza ten temat, lecz ja osobiście uważam, że należy się uznanie dla autora, który porusza ten temat, bo to naprawdę nie należy do prostych spraw, które twórca mógłby opisać.

Sama w sobie książka jest dobrze napisana, ale tak jak wspominałam jest fantastyką połączoną z erotyką, brutalnością i drastycznością. Pomimo tego gdzieś pojawia się również miłość, miłość głównych bohaterów, która jest niczym malutkie światełko w ciemnym tunelu. Prócz wspomnianych przez mnie emocji, na pochwałę zasługuje kreacja bohaterów, z którą autorka poradziła sobie bardzo dobrze. Nie zdarza się, żeby któryś z bohaterów był szary i bezbarwyny lub, żeby bohaterowie mieli powielane cechy, pomimo tego, nie wiem czy mam swojego ulubieńca w tej historii.

Podsumowując, "30 dni" nie jest łatwą książką i na pewno nie należy do typowych czytadeł. Jest książką z niebanalną fabułą, która zmusza czytelnika do refleksji. Fani erotycznych scen, będą zadowoleni, jednak osoby, które szukają prawdziwej fantastyki może nie koniecznie, pomimo tego zachęcam po sięgnięcie "30 dni" ze względu na sam poruszany temat. 


Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Inanna.

24.06.2020
Alpha

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

128# "Odlecimy stąd"

Tytuł: Odlecimy stąd Autor: Anna Dąbrowska Rok wydania: 17.03.2020 Liczba Stron: 332 Wydawnictwo: Wydawnictwo Novae Res  Opis: Dziewiętnasto...